Orta Asya Gezisi Planları

Gezi planının taslaklarını buradan takip edebilirsiniz. Böylece mailin gitmemesi gibi durumlar engellenmiş olacağı gibi gitmek isteyen bizim dışımızdaki kişilere de beki bir faydamız olur.

Ana planımız içerisinde uğranılacak şehirler aşağıda yer almakta.

Aşkabad http://en.wikipedia.org/wiki/Ashgabad
merv http://en.wikipedia.org/wiki/Merv
buhara http://en.wikipedia.org/wiki/Bokhara
şehribaz http://en.wikipedia.org/wiki/Shahrisabz
semerkand http://en.wikipedia.org/wiki/Samarkand
kokand http://en.wikipedia.org/wiki/Khokand
fergana http://en.wikipedia.org/wiki/Fergana
andican http://en.wikipedia.org/wiki/Andijan
http://en.wikipedia.org/wiki/Osh
kaşgar http://en.wikipedia.org/wiki/Kashgar
narin http://en.wikipedia.org/wiki/Naryn
karakol http://en.wikipedia.org/wiki/Karakol
balıkçı http://en.wikipedia.org/wiki/Balykchy
bişkek http://en.wikipedia.org/wiki/Bishkek
almaata http://en.wikipedia.org/wiki/Almaty
çimkent http://en.wikipedia.org/wiki/Chymkent
türkistan http://en.wikipedia.org/wiki/Turkestan_(City)
taşkent http://en.wikipedia.org/wiki/Taskent
ürkenç http://en.wikipedia.org/wiki/Urgench
hive http://en.wikipedia.org/wiki/Khiva
urumçi http://en.wikipedia.org/wiki/Urumchi

ıssık gölü http://en.wikipedia.org/wiki/Issyk-Kul
darvaz http://en.wikipedia.org/wiki/Derweze
çolpan ata http://en.wikipedia.org/wiki/Cholpon_Ata
tamgalı http://en.wikipedia.org/wiki/Tamgaly

Bilgiler için İngilizce wikipedia ‘yı baz aldım. Ne yazık ki en detaylı bilgiler bu dilde. Ayrıca sadece turistik, tarihi gezilecek yer ararsanız http://www.wikitravel.org üzerinden de inceleme yapabilirsiniz.

Tarih:

20 Ağustos 2011 C.tesi sabahın köründe Aşkabat ‘a uçacak, 4 Eylül Pazar ise gece yarısı İstanbul ‘a döneceğiz.

Neden bu tarih derseniz, özellikle Kırgızistandan Kaşgar ‘a geçişte kara sınırları sadece Temmuz ile Eylül ortası açık. Yaklaşık 3500-4000 m de olan bu kapılar diğer dönemlerde kapalı oluyor imiş.

Ayrıca bayram tatili ile birleştirerek bu uzun geziyi sadece 7 iş günü izin alarak bitirmemiz de mümkün olacak.

Ulaşım

Ulaşım için pek çok alternatif var gibi görünüyor. Ulaşımın zayıf olduğu yerlerde taksi ile gidebilmek mümkün. Özellikle Türkmenistan içinde uçuşlar çok ucuz. Diğer devletlerde de yaklaşık 50 $ dense de bunu henüz teyit edebilmiş değilim.

Diğer kimi kısımlarda ( Issık Gölü ve Fergana Vadisi geçişleri gibi ) taksi tutmak daha avantajlı olabilir. 16 saatlik Fergana Vadisi geçişi sırasında adam başı taksi ücreti 20 $ kadar. 5-10 fazla verir istediğimiz şekilde de hareket ederiz.

Ana merkezler arasında ise standart otobüs,tren gibi neye denk gelirsek yada ne uyarsa o şekilde seyahat edeceğiz.

Konaklama

Bölgede çeşitli fiyat aralıklarında konaklama imkanı var. Güvenli ve ucuz mekanlar seçeceğiz. Diğer gezginlerin notlarından fiyat aralıklarını tespit ettim. Son hazırlıklar sırasında mekan seçmeye ve kontak kurmaya başlarız.

Buralarda genelde gece yolculuğu pek yapılmamakta. Ama yapılan hatlarda ve zindeysek bu seçenekte uygulanacak.

İçerik

Yukarıda şehirleri saydım. Yanlarındaki linklerden istifade ederek detaylara ulaşabilirsiniz.

Fakat atalardan kalan taş yazıtların olduğu Tamgalı ve Çolpan Ata ‘dan en az birine uğramamız gerekli diye düşünüyorum.

Darvaz yıllrdır yanan ateş gece yada sabaha karşı yanından geçersek bomba manzara yakalanabilir.

Issık Gölü ise SSCB zamanının yazlık mekanı bir bakıma.

Olurda yolumuz Çin ‘e düşerse Urumçideki müzede Luran mumyası var. Üzerinde epeyce tartışma var. Biz, bizim diyoruz Çinli kendinin.

Rotalara göre (özellikle seçilen rotaya göre ) önerilerinizi bekliyorum.

Peki ya Rota…

İşin kötü yanı da bu. Tam altı rota var. Rota rota açıklamaya çalışacağım. Umarım emeğime hürmet eder incelersiniz. İlk satırlar rota alt satırlar konaklanacak yeri gösteriyor. Maliyetler vb bilgileri ekteki excel dosyasından görülebilir.

Hangi rotanın yapılacağı konusunda şöyle bir oylama olacak. Gelebilme ihtimali olanlar sırayla üç tercih yapacaklar. En çok tercih edilen iki rota üzerinde bukez kesin gelecekler tarafından son bireleme yapılacak. Sonrası kısmet…

Rota 1

Çinde sadece Kaşgar ‘ın olduğu ve sınır geçişlerinin karadan yapılacağı tur. Standart bir tur diyebiliriz.

Rota 2

Rota 1 ile içerik olarak aynı. Fakat Özbekistan içindeki kısımda daha fazla zaman ayrılmakta ve turun ikinci kısmı yorucu olmaya başlamakta.

Rota 3

Rota 1 ‘e oranla daha fazla noktada daha rahat zaman geçirilmesini sağlıyor. Bunun nedeniyse Kaşgar ‘a ve Urumçi ‘ye giderken uçak kullanılıyor olması.

Rota 4

Rota 3 ’ün ters yönde yapılanı.

Rota 5

İşin içinde Çin seçeneği olmadan yapılacak bir tur. Sınır geçişleri kara yolu ile.

Rota 6

Rota 5 ‘in tersten yapılan versiyonu.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s